Šią knygą būtina perskaityti verslininkams ir vadovams

Tomas S.
  • 0 Komentarai

Šiandien noriu pristatyti nuostabią knygą apie inovacijas ir „startup’us (lietuviškai berods startuolius) – „The Lean StartUp“.

Knygą rekomenduoju perskaityti ne tik būsimiems verslininkams, bet ir tiems, kurie jau turi sukūrę verslus. Be to, ši knyga labai vertinga ir kompanijų darbuotojams, kurie taip pat gali pradėti gyventi/dirbti su „Lean StartUp“ idėja.

Eric Ries, knygos autorius, sugriauna žiniasklaidos sukurtą inovatorių įvaizdį – ne tai nėra žmonės, kurie vieną dieną atsikėlė su nuostabia idėja, sukūrė verslo planą ir dienos pabaigoje įsteigė kompaniją savo tėvų garaže. Tai žmonės, kurie turi idėją, ja tiki ir pradeda dirbti ties jos įgyvendinimu. Tai žmonės, kurie bando kuo greičiau sužinoti ar jų idėja gera/reikalinga, ar galbūt reikia kažką keisti ir keisti greitai. „The Lean StartUp“ būtent ir akcentuoja kompanijų galimybę mokytis ir keistis. Kuo greičiau gali sužinoti/išmokti kas blogai su tavo idėja, tuo greičiau gali idėją patobulinti/pakeisti ir vėl testuoti rinkoje. Taigi, naujo verslo įkūrėjui nebūtina iškart turėti nuostabią idėją (kaip sužinoti, jog idėja nuostabi, jos nepratestavus?), bet svarbu būti lanksčiam bei mokytis iš to kas idėjoje veikia ir kas neveikia.

Eric Ries pristato MVP („minimum viable product“) konceptą. Tai idėja, jog kompanijos turi stengtis testuoti naujas idėjas kiek galima greičiau. Nebūtina iš anksto nuspėti kokių funkcijų norės vartotojui, produktas neturi būti galutinis produkto variantas, tai turi būti produkto versiją, kurią galima pagaminti pigiai ir naudojant kuo mažiau pastangų. Autorius parodo pavyzdžiais, jog nuspėti vartotojų norus yra ypatingai sudėtinga, ir kas atrodo reikalinga ar būtina kompanijos įkūrėjams, dažnai būna visiškai nesvarbu vartotojams, todėl kam bereikalingai investuoti resursus į tai ko nevertina vartotojas.

Mano manymu, tai ypatingai geras konceptas, kuris parodo, jog jūs neturite pasiekti tobulybės šiandien. Jūs galite turėti viziją kaip galutinis produktas turėtų atrodyti, bet tuo pat metu galite pradėti dirbti ties „netobulu“ produktu ir daryti ji geresniu bei patrauklesniu vartotojams.

Autorius tai pat akcentuoja teisingų metrikų nustatymą bei greitą produkto testavimą, norint ištikrųjų suprasti kas veikia, o kas neveikia. Tai jums padės išvengti jūsų limituotų resursų švaistymo.

Manau, kad šios knygos pamokas gali sau pritaikyti ir kiekvienas darbuotojas. Tarkime, jeigu jūs turite padaryti tam tikrą analizę, kurios dar niekada nesate darę, patarčiau pradėti dirbti ties paprasčiausia analizės versija, kur nėra per daug komplikacijų ir prielaidų – jūsų MVP. Vėliau galite pasižymėti prielaidas, kurias analizėje galite pakeisti tam, jog analizė būtų tikroviškesnė (identifikuojate vietas kurias galite testuoti). Aptarę su savo vadovu, galite užbaigti pradėta darbą.

Įsivaizduokite scenarijų, jeigu pradedate analizę nuo pačių sudėtingiausių prielaidų, sukuriate masyvų produktą, ir jį pristatę vadovui sužinote, jog dauguma prielaidų kurias naudojote yra neteisingos ar nepriimtinos, todėl viską turite pradėti iš naujo. Išeikvojote daug laiko ir pastangų, tačiau rezultato nepasiekėte. Pirmuoju atveju, geriau pradėti nuo paprastesnės versijos, testuoti ją su savo vadovu, kol pasiekiate reikalingą kokybės lygį.

Labai gera knyga, kurią rekomenduoju perskaityti kiekvienam!

 

#inovacijos #Lean #Lean StartUp #startuoliai #startup

Skaityti toliau

Skaitytojų komentarai